En bild i timmen - lördag


10.00 - Det är något magiskt med att vakna upp på denna fina kudde. Den får mig att alltid starta dagen med ett leende. Just i lördags var det ett rätt ångestladdat leende som prydde mina läppar, då vinst var det absolut enda som gällde.


11.00 - Efter frukost hoppade jag i mina alldeles för slitna träningsdojjor för en promenad i solen med ingen mindre än Pontus som kommit hem från två veckor på Lanzarote. Han liknade Björn Ranelid och jag kände mig helt plötsligt som spöket laban. Inte så bekvämt.


12.00 - Jag ställde mig i köket och agerade bagerska inför kvällen. Besök väntades då ingen mindre än jag själv, som ni redan vet, idag skulle fylla år.


13.00 - In med kakan i ugnen!


14.00 - Under tiden som kakan stod på svalning gick jag ut på promenad nummer 2, denna gången med min storebror som kommit hem, helgen i ära, för att vara med och fira sin lillasyrra.


15.00 - Kakan dekorerades och jag höjde ribban för kärleksmums genom att göra hjärtan istället för rutor.


16.00 & 17.00 - Ångesten som spred sig när modo, efter endast tre minuter tog ledningen, är svår att beskriva. Reducering kom så småningom & det var två oerhört glada killar som jag skrek med i tv-rummet när det blev 1-1.


18.00 - Matchen gick till förlängning och så småningom straffar. Några sekunder innan straffläggningen skulle börja bestämde sig sändningen via teven för att väldigt olägligt sluta fungera. Snabbt upp med datorlocket för att inte missa för mycket. Vinst på övertid - oerhör lycka!


19.00 - Födelsedagsbarnet, bestämde tacos, något som inte satt helt fel. Målvakten brukar snacka om att han tappar mycket näring och vikt under en hockeymatch - ungefär samma sak gäller mig. Möjligtvis i aningen mindre förhållanden, men principen är densamma.


20.00 - Våra fulla tacos-magar placerade sig i soffan där melodifestivalen slogs på. Bilden ovan beskriver väldigt bra vad både jag och min lilla kusin tyckte om Thorsten Flinck. Som Djurgårdsklacken skulle sagt: Illa, jävligt illa.


21.00 - Min moster fick det svårt i spelet mot mig och fick kalla in mamma för hjälp.


22.00 - Avslutade med att spela lite wii. Visade vart skåpet ska stå genom att inta en skaplig tredjeplats bland ingen mindre än just mig själv. Härligt att kunna titulera sig som både guld, silver- och bronsmedaljör i ett och samma spel.


23.00 - Runt denna tid kände jag mig oerhört trött och somnade näst intill på mattan. Bilden ovan beskriver mig rätt bra. Like a zombie. När gästerna åkt hem kröp jag efter en dusch ner i min säng och somnade sött!


Imorse vaknade jag upp till födelsedagssång och frukost på sängen. Bättre start på en söndag som i övrigt mest bestått av lugn, telefonsamtal, gratulationer och god middag. Som sagt, bättre söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback