Som ett brev på posten

Under åren har jag hittat några riktigt härliga guldkorn. Alla är speciella och underbara på sitt sätt - en av dem är Nathalie. Egentligen hade jag tänkt involvera henne i årsresumén lite extra, men då jag inser att det skulle bli en längre novell, vore kanske inte det så smart. Varnar känsliga läsare för att hon är oerhört bra.

Det speciella med vår relation är att vi lärde känna varandra genom internet för bara ett år sedan. Hela historien är nog rätt komisk och får stanna mellan oss två, men allt började med en kommentar på min blogg, vilken ledde till mail, vilket i sin tur ledde till att vi under min påsk-vistelse i stockholm bokade in en träff. En timmes fika blev istället närmare fem timmars pratande och wips så hade jag en ny vän för livet. När vi i höstas träffades ytterligare en gång, kändes det som om jag känt henne hela mitt liv.

När jag igår kom hem från skolan låg ett litet kuvert i brevlådan, innehållande ett kort med en fin text inuti som jag läst om och om igen. Ultimat blev det när jag även hittade en överraskning i. Det kom som ett brev på posten, bokstavligt talat. Mitt humör steg från botten till toppen. Som sagt, varnade för att hon är av det bättre slaget. En underbar brud med den bästa dialekten man kan önska sig.

Tack bloggen, helt enkelt. Utan den hade jag aldrig lärt känna henne! Bästa Nathalie.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback