Hockeynörden inom mig levererar.

Idag är en konstig dag som kan sluta genom flera olika scenarion. Det är idag det gäller och idag som hockeynörden inom mig visar sig fullt ut. Det är idag jag kan somna med ett brett leende på läpparna, likaväl som gråtandes. Nu tänker ni: vafan dillar hon om egentligen? Hockey, mina vänner - hockey. Att säkra sitt elitseriekontrakt eller hamna i kval. Den stora, fruktansvärda frågan.

För att göra det klart från början, vare sig ni bryr er eller inte: Djurgården möter HV71 på bortaplan. Samtidigt möter Linköping örnsköldsviks-laget Modo. Djurgården och Linköping krigar för att slippa kvala, Modo för slutspelsplats och HV71 för bästa möjliga placering i toppen. Vinner Djurgården är det kört för Linköping. Skulle däremot de sistnämnda vinna krävs en Djurgårdsseger för att mitt fina lag ska slippa kvala. Vinner Modo över Linköping kniper dem inte bara den sista slutspelsplatsen mot Växjö, utan det betyder också att Djurgården slipper kval vare sig vid egen vinst eller inte. Allt kan hända och alla resultatens betydelse kommer att bero på varandra. Alla kommer att kriga enda in i sista minutrarna.

Scenario 1: När jag 4 minuter in i spel kommer inrusandes från gymmet leder HV71 med flera mål, samtidigt som Linköping redan har tagit ledningen. Livet känns meningslöst, Djurgården lyckas inte kvittera och jag gråter mig till sömns och blir inte den allra lättaste att ha och göra med imorgon.

Scenario 2: Jag kommer in till en Djurgårdsledning som håller i sig. Vi vinner, slipper kvala och jag somnar istället med ett brett leende på mina fina läppar.

Scenario 3: Hawaii-hockey. Spelet går fram och tillbaka och allt avgörs i slutminutrarna för alla inblandade lag.

In i mellan detta kan egentligen allt hända. I vilket fall som helst kommer jag att sitta i soffan med pappa, ha stenkoll på vår egna match samtidigt som jag frebilt hoppas på att Modo öser in puckar mot Linköpings mål.

Ord som kan komma att yttras x antal gånger under denna tisdagskväll:

Exempel 1: Modoröv. Fan. Helvete. NEJ!! Fuck. Jag hatar hockey. Orkar inte. Börjar snart gråta.

Exempel 2: Heja heja djurgården, heja heja djurgården, heja heja djurgården, hej hej.. (sjungandes). Fan vad bra. Helvete vad bra vi är. JA!! Jag älskar hockey. Åh så härligt. Kan inte sluta le.

Skakar av nervositet.

Kommentarer
Postat av: Ida

Hej. Om jag hade varit hockeynörd (vilket jag inte är, tycker inte om sport) hade vi varit fiender. Är man född i Örnsköldsvik blir det som givet att man hejar på Modo varesig man gillar hockey eller inte. Kanske speciellt om man inte gillar hockey, för då har man ju liksom inte någon koll på något annat lag medan det inte GÅR att unvika allt modo-snack. Just leave me alone already! Haha... nä.

Hej då. Hoppas det går fint för "ditt" lag :)

2012-03-08 @ 17:37:15
URL: http://idawe.blogg.se/
Postat av: Ida

▼ Haha. No offence taken ;)

2012-03-12 @ 01:52:55
URL: http://idawe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback